Интеграция видов искусств как фактор развития читательских интересов учащихся на уроке литературы
Н.Л. Необутова
В статье рассматривается проблема интеграции предметов в современной школе как одно из направлений совершенствования литературного образования. Необходимость решения данной проблемы побуждает к поиску путей формирования и развития читательских интересов школьников, способных к глубокому осознанному восприятию, пониманию и интерпретации литературного произведения.
The integration of subjects in the modern school is one of the directions to perfect the literary education. It is very necessary for us to solve this problem, as it is an impulse for formation and development of the reading interest of the students, which are apt to deep and conscious perception, understanding and interpretation of literary work.
The integration of different types of art creates exceptional possibilities for speech development of the students. It helps to deepen the knowledge of descriptive and expressive means of Russian language and of their functions in the literary works.
Наука и образование, 2005, №3, с.70 УДК 373.1.02:372.8